Followers

My Heartbeat .. dak dik duk

Nuffnang

Thursday, March 14, 2013

Bali : Pura Tirta Empul

Masih ada yg sudi membaca kisah percutian ku di Bali itu? anggap jer lah korang sudi eh :0) eLLy pun memang plan nak update untuk rujukan di masa hadapan.

Pulang dari Kintamani Volcano & Batur Lake kami meneruskan perjalanan kami ke Pura Tirta Empul. Entrance fee yang dikenakan ialah Rp15 = RM4.80 per person. 



ok jom mandi!!! hahaha gilak ko mau mandi kat sini, Menurut kerpercayaan mereka air yang mengalir terus dari tanah itu adalah "Holy water" maka ramai lah yang berendam kat dalam kolam tu. Mat mat salleh dan Minah salleh pun ramai.

Kami? Kami masuk untuk bergambar ajoo.. ok jom kita bergambar .. 1! 2!! 3!! 



 

Dekat dalam nie ada banyakkkkkkkkkk gerai-gerai yang menjual cenderamata, yang tak best nye dorang kat sini suka tarik-tarik tapi idak la dorang tarik ganas-ganas berani nak wat macam tu dengan mak incik! Masa Seth Mat pergi menyelamatkat kak tina yang terkandas kat kedai belakang tu, Me and Dee meneruskan perjalanan ke depan.. konon nak jumpa kat parking lah.. jalan2 punye jalan makkaiii makin banyak lak gerai kat belakang nie.. fuh menakutkan!! nanti Kak Tina selamat aku lak yang sesat hahaha

so eLLy nasihatkan uolls kalau dah dapat ape yang dicari patah jer balik kalau masuk lagi kedalam silap haribulan jalan keluar pun tak nampak! Yes me & Dee hampir2 sesat..


Mami Jarum :  Masa kat sini Seth Mat belikan untuk staff dia pembuka botol yang sangat lah besarrr :p


5 comments:

NM03 said...

hi che mat!



eh??????


















larikkkkkkkkkk!!!!

eLLy said...

hi cik Reena ....


**BINI Cik Mat yg jawap!** siap ko!

hahaha

Rasp said...

20x up kan citer bali i tetap setia baca ok...
sedara u ke yg enterprem peluk korang berdua tu? hehehehe...

Dee said...

nokly..kalau patah balik confirm tak jumpa jalan keluar..jalan tu dibuat utk membuatkan kita kena lalu depan semua kedai2 tu..lagilah sesat nok..hahaha..

akubiomed said...

Ed ada orang bermandi-mandian?